LifestyleRecenzje

„FYRE: Najlepsza impreza, która nigdy się nie zdarzyła” – Czyli o tym jaką siłę mają social media

By 30 stycznia 2019 No Comments

Trafiłem ostatnio na pewien film dokumentalny na Netflixie który wywarł na mnie bardzo duże wrażenie i wcale nie mam na myśli tutaj, że sam w sobie był wyjątkowy. Bardziej chodzi o moją świadomość siły social mediów  która zmieniła się diametralnie po obejrzeniu „Fyre: Najlepsza impreza, która nigdy się nie zdarzyła ”. Dokument jest świetnym przykładem jak wielka siła drzemie w social mediach i jak wiele możemy zyskać tudzież stracić, korzystając z popularnych serwisów społecznościowych.

Tytuł filmu ”Fyre” – to nic innego jak nawiązanie do nazwy pewnej aplikacji od której wszystko się zaczęło. Aplikacja miała na celu ułatwienie kontaktu z ulubioną gwiazdą w celu zaproszenia jej na konkretne wydarzenie. Czyli jak dziś nachodzi Nas ochota na pizzę i możemy ją zamówić nie ruszając się z domu, tak też apka „Fyre” miało na celu pominięcie wszelkiego typu agencji pośredniczących.
Chcemy zamówić dziewczynie koncert ulubionej piosenkarki na urodziny? Odpalamy w telefonie aplikacje, zamawiamy, opłacamy i wszyscy happy. Oczywiście aplikacja przeznaczona była dla tej zamożniejszej części społeczeństwa, bo sama instalacja nie powodowała, że na Nasze urodziny zawita Rihanna 😉

Sam pomysł na biznes wydawał się całkiem sensowny i miał szansę na sukces, bo nie było tego typu rozwiązania na rynku.
Pomysłodawcą i założycielem firmy był Billy McFarland, który chwilę wcześniej utopił sporo pieniędzy na innym biznesie jakim były ekskluzywne karty płatnicze. Ładne metalowe karty debetowe miały zrzeszać bogatych nastolatków i oferować im specjalne zniżki na produkty i usługi, biznes okazał się totalną klapą i pozostawił po sobie spore długi…
Wspólnikiem Billego przy nowym projekcie został znany raper Ja Rule i wspólnie wpadli na szalony pomysł jak wypromować aplikację.
Postanowili zorganizować ekskluzywny kilkudniowy koncert na jednej z bezludnych wysp położonych na Bahamach. Plany były bardzo ambitne, wiele znanych gwiazd muzyki, popularni influencerzy i topowe modelki. Zabawę z Nimi mógł zapewnić sobie każdy kto zdecydował się na zakup biletu na festiwal.

To właśnie popularni celebryci i modelki miały być siłą napędową promocji festiwalu. Kendall Jenner, Bella Hadid i Emily Ratajkowski czyli gwiazdy które obserwują dziesiątki milionów ludzi z całego świata – ciężko o lepszą promocję. Ich jedynym zadaniem było wrzucenie zdjęcia kojarzącego się z „Fyre Festival” na Instagram oraz nadanie odpowiednich hashtagów. Influencerzy otrzymywali za to, po 20 000 $, a bank rozbiła Kendall Jenner która mając 100 mln obserwujących na Instagramie, otrzymała przelew na 250 000 $ za wrzucenie zdjęcia !!! Więc teraz wiecie czemu niektórzy tak się zabijają o followersów…

Transport na wyspę miały zapewnić wynajęte jachty oraz prywatne odrzutowce, jak opisywali organizatorzy, goście mieli zamieszkać w ekskluzywnych domkach o różnych powierzchniach w zależności od tego jaką opcję cenową wybrali. Ceny samych biletów wahały się od 1500 $ do 12 000 $ jednak to co mieli otrzymać w zamian Ci którzy zdecydowali się na zakup biletu, miało w pełni zrekompensować poniesione koszty i zapewnić wspaniałą zabawę w doborowym towarzystwie na bajecznych plażach Bahamów.

Zainteresowanie festiwalem zgodnie z oczekiwaniami organizatorów było ogromne, bilety zostały wyprzedane w ciągu kilku dni i dzięki kilku postom na Instagramie ruszyła medialna machina promująca wydarzenie. Teraz pozostało już tylko zapewnić te wszystkie obietnice 10 000 gościom którzy zakupili bilety i pod koniec kwietnia 2017r. mieli przybyć na najlepszy festiwal muzyczny w historii USA.

Jak wyszło? Musicie zobaczyć sami, choć tytuł zdradza, że mogło być lepiej 😉

Chce tylko zwrócić uwagę Wam jak wielką siłę ma taki chociażby Instagram. Z jednej strony możemy zyskać bardzo wiele, bo jak już pisałem mając sporą liczbę obserwujących tak naprawdę możemy beztrosko sobie korzystać z życia bo każdy post na „życzenie” reklamodawcy pozwoli Nam zarobić fortunę często nie wychodząc z domu.
Jednak siła jaka drzemie w tych mediach jest niczym tsunami i nie odpowiednie korzystanie z ich możliwości może spowodować bardzo poważne konsekwencje, o których przekonali się zarówno organizator „Fyre Festival” – Billy McFarland który obecnie przebywa w więzieniu oraz gwiazdy Instagrama które promowały festiwal, a obecnie tłumaczą się przed FBI i ich konta bankowe prześwietla Urząd Skarbowy.

Leave a Reply